Brev:
NAN1 eller NAN2 - 9 mdr.
12. februar 2017
Alder:
9 mdr.
NAN1 eller NAN2 - 9 mdr.
Hej Helen,
Jeg fuldammede vores søn til han var 6 måneder. Han er i dag 9,5 måned. Siden han var 6 måneder har vi givet ham grød og mad. Jeg ammer også stadig.
Vi har efter bedste evne gået frem efter opskrifter og anvisninger fra både din bog om mad og Sundhedsstyrelsens bog "Mad til små - fra mælk til familiens mad". I begge bøger fremgår det, at man bør putte modermælkserstatning i maden, både i grød og i mos.
Fra starten har vi brugt Pepticate-pulver til hans morgengrød og færdigblandet NanPro i brik á 200ml til hans øvrige måltider. Vi har givet ham den færdigblandede Nan i mosen og i kop. Han har max fået 200 ml. færdigblandet Nan om dagen.
Nu kommer mit spørgsmål: Fordi vores søn var over 6 måneder, da vi gik i gang med rigtig mad, har vi fra starten brugt NanPro2, fordi der på dette produkt står "fra 6 måneder". Men det går pludselig op for mig, at der ikke står "modermælkserstatning" på brikken, men "tilskudsblanding". Og når jeg googler forskellen, kan jeg se, at der rent faktisk er forskel. Jeg bliver nu bange for, om han har fået en forkert næringssammensætning.
Bør jeg derfor gå over til NanPro1, hvorpå der rent faktisk står "modermælkserstatning", eller kan jeg med fordel bruge et helt andet produkt? Hvad er forskellen på Nan1 og Nan2? Og tænker du, at jeg behøver at være nervøs for, at han kan have taget skade af at have fået NanPro2 og ikke modermælkserstatning?
Jeg ser meget frem til dit svar.
Tak og mange hilsner fra
Mette