NAN1 eller NAN2 - 9 mdr.

12. februar 2017

Alder:
9 mdr.

NAN1 eller NAN2 - 9 mdr.

Hej Helen,

Jeg fuldammede vores søn til han var 6 måneder. Han er i dag 9,5 måned. Siden han var 6 måneder har vi givet ham grød og mad. Jeg ammer også stadig.

Vi har efter bedste evne gået frem efter opskrifter og anvisninger fra både din bog om mad og Sundhedsstyrelsens bog "Mad til små - fra mælk til familiens mad". I begge bøger fremgår det, at man bør putte modermælkserstatning i maden, både i grød og i mos.

Fra starten har vi brugt Pepticate-pulver til hans morgengrød og færdigblandet NanPro i brik á 200ml til hans øvrige måltider. Vi har givet ham den færdigblandede Nan i mosen og i kop. Han har max fået 200 ml. færdigblandet Nan om dagen.

Nu kommer mit spørgsmål: Fordi vores søn var over 6 måneder, da vi gik i gang ...

Annonce

... med rigtig mad, har vi fra starten brugt NanPro2, fordi der på dette produkt står "fra 6 måneder". Men det går pludselig op for mig, at der ikke står "modermælkserstatning" på brikken, men "tilskudsblanding". Og når jeg googler forskellen, kan jeg se, at der rent faktisk er forskel. Jeg bliver nu bange for, om han har fået en forkert næringssammensætning.

Bør jeg derfor gå over til NanPro1, hvorpå der rent faktisk står "modermælkserstatning", eller kan jeg med fordel bruge et helt andet produkt? Hvad er forskellen på Nan1 og Nan2? Og tænker du, at jeg behøver at være nervøs for, at han kan have taget skade af at have fået NanPro2 og ikke modermælkserstatning?

Jeg ser meget frem til dit svar.

Tak og mange hilsner fra
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor